2011. február 21., hétfő

Anyagtakarékos ferdepánt készítése-Ritától

Mivel a ferdepánt elég drága mulatság, én is itthon szoktam készíteni.
De sokszor fordítva varrtam össze, ebből kifolyólag sokat kellett bontanom. :((

Ezt Ritánál találtam, gyors és praktikus!
Remélem nem haragszik meg, hogy felteszem ide is.
Köszönöm!

Ezt Rita írta:


Sziasztok Lányok!!! Úgy látom még mindenki az elmúlt hetekben közreadott projekteken ügyködik, úgyhogy erre a hétre csak egy minitanfolyamot hoztam Nektek. Megmutatom, hogyan készítem a ferdepántokat, ha nem akarom keresztbe elvágni az anyagomat. először kiszabok egy négyzetet majd az átlója mentén kettévágom, hogy 2 háromszöget kapjak:

majd a háromszögeket ismét összevarrom, így:
 Most egy vonalzó segítségével bevonalazom a ferdepánt szélességének megfelelően ( én 5-6,5 cm szélességű ferdepántokat használok, a beszegendő darab vastagságától függően)
most összevarrom a másik oldalát is, hogy egy csövet kapjak:
így fog kinézni kifordítás után:
Most a vonalak mentén elvágom:
 
majd hosszában összehajtva kivasalom és kész a ferdepántom!!!!


egy 45 X 45 cm-s négyzetből kb 3,25 méter ferdepántot kapunk.

6 megjegyzés:

Szila írta...

:) szuper ez a leírás, én is Ritánál láttam.....első körben nem elcsúsztatva varrtam össze a hengert, hanem rendesen illesztve....de a második ferdepántom már jó lett:)

Amy-kreatív írta...

Ki fogom próbálni én is, ha elfogy a jelenlegi varrnivalóm.
Remélem nem haragszik meg érte, hogy feltettem ide. Igaz, linkeltem, hogy honnan vettem a leírást és a képeket is.

Rita írta...

Nem vagyok egy haragudós típus, örülök, ha sikerült valami használhatót közreadnom! Használjátok egészséggel!

Amy-kreatív írta...

Köszönöm/köszönjük!
Én is elkészítettem azóta a saját ferdepántomat, és mondhatom "óriási" !!!
Imádom!
Ezentúl csak magam fogom készíteni, az tuti!

Gagabika írta...

Most először láttam érthető leírást. Nagyon köszönöm! :-)

Amy-kreatív írta...

Igazán nincs mit! Köszönjük Ritának, hogy megosztotta velünk! Azótanén is csak igy készítem! :)